Binnenschoolse muziekeducatie

Bekijk hier het aanbod

In het kader van  talentontwikkeling, identiteit, burgerschap en erfgoed geeft B! Music School binnenschoolse cultuureducatie. Ons doel is om onze leerlingen vanuit hun eigen sociale-culturele achtergrond en artistieke interesse stappen te laten maken in de keten van talentontwikkeling. Wij geloven in life long learning, waarbij de toegang tot cultuureducatie laagdrempelig is, maar met een professionele en artistieke insteek. Onze leerlingen krijgen les van de beste internationale docenten.

Maar wij doen meer dan alleen lesgeven. We ondersteunen en empoweren de leerlingen die dat nodig hebben, maar het niet altijd van huis meekrijgen, om zich op een veilige, vreedzame, zelfbewuste en tolerante wijze staande te houden in de wereld waarin zij opgroeien. Wij geloven dat muziekeducatie met een juiste aanpak, kinderen helpt zich beter te ontplooien en zich als mens te ontwikkelen, waardoor zij meer kansen in het leven krijgen.

We openen deuren bij collega educatie-instellingen en podia die verder reiken dan hun sociaal maatschappelijke omgeving. Bij ons kunnen leerlingen hun talent ontwikkelen, verdiepen en via ons netwerk presenteren.

Aanbod basis,- & voortgezetonderwijs

Voor de binnenschoolse muziekeducatie op het voortgezet onderwijs. kunt u kiezen uit de lessen Hiphop Cultuur, Zang, Drum en Tracks & Beats. Het is ook mogelijk om alle deze vier disciplines in B! Talent Lab traject te volgen. In de reeks lessen, bestaande uit drie, vijf of zeven lessen, verdiepen de leerlingen zich in de muziekdiscipline en de connectie tussen kennis en taal. Verbanden met social media, games en mode komen ook aan bod in de op maat gemaakte lessenreeksen. Naast het leren spelen van een muziekinstrument en het maken van bijvoorbeeld liedjes, ritmes, beats en raps, krijgen de jongeren de kans interdisciplinair en op verschillende niveaus te werken.

De lessen

• Hiphop Cultuur

In de lessen van Hiphopcultuur zal de nadruk liggen op verdieping in de Nederlandse hiphopcultuur en de connectie hiervan met Nederlandse literatuur. Belangrijk is dat de jongeren geënthousiasmeerd raken over de Nederlandse taal, lezen, het bezoeken van bibliotheken en het onderzoeken van de Hiphopcultuur.

• Zang: Pop, Soul R&B, Funk, Singer Songwriting

B! Music School geeft binnenschoolse zanglessen. Deze lessen zijn in groepsverband. Hierin leren de leerlingen unisono, meerstemmig en solistisch zingen. Daarnaast leren ze eigen liedjes te schrijven en maken ze nieuwe arrangementen van bestaande nummers.

• Drumles

De drummer is ontzettend belangrijk binnen elke muziekformatie. Binnen vrijwel elke genre is de beat onmisbaar. Bij de drumles bij B! Music School leer je de belangrijkste standaard ritmes, en deze ritmes uit te bouwen tot verschillende drumpatronen.

• Tracks & Beats

Hoe gaaf is het als je je eigen elektronische muziek kan maken? In de lessen Tracks & Beats leer je de eerste beginselen van het produceren van muziek. Ervaren topdocent Evander de Koning geeft inzichten en de beste tips &tricks, met behulp van een combinatie van open source programma's zoals Ableton, Logic en Pro Tools.

• B! Talent Lab

Iedere jongere heeft talenten en kwaliteiten. Vanuit deze gedachte is het ‘Talent Lab!’ ontstaan. Talent Lab is een proeftuintje waar deelnemers hun talenten ontdekken in de vier disciplines: hiphopcultuur, zang, drum en tracks&beats. We werken in drie blokken van zeven lessen, waarin de leerlingen zich in elk blok in een discipline verdiepen. Aan het eind van elke blok zijn er presentaties.

Meer informatie

Mocht u meer informatie willen over het samenstellen van een muziekeducatie traject op maat voor uw school, neem dan contact op met ons via de onderstaande knop.