Over B! Music School

B! Music School is een instelling voor educatie, organisatie en presentatie met een focus op the urban cultures. In het kader van talentontwikkeling, identiteit, burgerschap en erfgoed geeft B! Music School binnen- en buitenschoolse cultuureducatie.

B! Music School geeft op meerdere plekken in Amsterdam Zuidoost en Oost muziekles, vaak op loopafstand te bereiken voor leerlingen, met als doel buitenschoolse muziekeducatie toegankelijk te maken voor álle Amsterdamse kinderen.

Missie

Muziek maken is goed voor iedereen, maar helemaal voor kinderen. Het versterkt hun identiteit, geeft zelfvertrouwen, en leert hen om te gaan met anderen. Door het leren van vaardigheden en om jezelf te uiten, maakt het kinderen beter in staat om met zichzelf en de wereld om hen heen om te gaan.

Kinderen moeten gesteund worden zich staande te houden in deze veranderende wereld. Sommige kinderen hebben een extra zetje nodig, meer dan anderen. Dat gaat verder dan alleen opvoeden - ook de muziekschool speelt hierin een belangrijke rol. We gebruiken zoveel mogelijk aspecten van de muzikale opvoeding – zingen, ritme, games, samenspel – terwijl we meebewegen met individuele leerlingen en ruimte maken voor diversiteit. Flexibiliteit, afstemming en collectieve inzet van het docententeam zijn hierbij belangrijke competenties.

Artistieke visie

B! Music School gelooft in authentiek leren: de leefwereld van de leerlingen buiten de school is zeer relevant; ook is onderlinge communicatie en samenwerking tussen leerlingen belangrijk in onze educatietrajecten. De kracht van authentieke kunsteducatie is dat die tracht de relatie met de alledaagse en spontane kunstbeoefening en kunstbeleving van leerlingen te handhaven, maar tevens toegang te verschaffen tot het domein van de experts en de vakdisciplines.

Wij vinden het van belang dat leerlingen middels formele (o.l.v. vakdocenten) en informele manieren (bv. popmuziek, peer to peer) leren. Uit onderzoek blijkt dat kinderen die informeel leren niet alleen een nieuwe kijk krijgen op populaire muziek, maar ook op klassieke muziek en andere muziekstromingen. Daarom werken we met populaire muziek en de intrinsieke waarde (klanken, tonen, stiltes, patronen) en extrinsieke waarde (associaties of verwijzingen buiten de muziek), om hen in contact te brengen en enthousiast te maken voor andere muziekstromingen, zoals opera, jazz, hiphop, fado en raï.

We werken met het concept coöperatief leren, en leren van de interactie met elkaar. Een onderwijstraditie waarin je kinderen opvoedt tot democratisch denken en handelen, tot samenwerken en actief leren, met passend onderwijs of onderwijs op maat. Het resultaat is dat kinderen leren rekening te houden met elkaar en respect voor elkaar leren te hebben, ook al zijn ze verschillend.

“It takes a village to raise a child”

WE DOEN MEER…

Wij doen meer dan alleen lesgeven. We ondersteunen en empoweren de leerlingen die dat nodig hebben, maar het niet altijd van thuis meekrijgen, om zich op een veilige, vreedzame, zelfbewuste en tolerante wijze staande te houden in de wereld waarin zij opgroeien. Wij geloven dat muziekeducatie met een juiste aanpak, kinderen helpt zich beter te ontplooien en zich als mens te ontwikkelen, waardoor zij meer kansen in het leven krijgen.

We openen deuren bij collega educatie-instellingen en podia die verder reiken dan hun sociaal maatschappelijke omgeving. Bij ons kunnen leerlingen hun talent ontwikkelen, verdiepen en via ons netwerk presenteren en verder ontwikkelen. Zij laten hun talent en plezier in het muziek maken zien op diverse podia in Amsterdam.

Life long learning

In een veilige omgeving werken onze docenten en begeleiders aan muzikale ontwikkeling en zelfvertrouwen van onze leerlingen. De leerlingen krijgen les van professionele (inter)nationale topdocenten. Zij weten als geen ander hoe ze de leerlingen moeten motiveren en inspireren, zodat ze doorzetten en weerbaar worden voor succes en teleurstelling. Hun ouders zijn in alles wat we met de leerlingen ondernemen onze partners. Daarom voelen wij ons vaak co-ouders: it takes a village to raise a child!

Ons doel is om onze leerlingen, vanuit hun eigen sociale omgeving stappen te laten maken in de keten van talentontwikkeling. B! Music School gelooft in life long learning, waarbij de toegang tot cultuureducatie laagdrempelig is, maar met een professionele en artistieke insteek.

Vacatures

B! Music School is op zoek naar professionele muziekdocenten
gitaar, viool, drum, cello, tracks&beats, zang
en naar vrijwilligers.

Onze ervaren topdocenten

  • Dywel Braaf

    LERAAR PIANO

    Ik hoop dat jullie genieten van klassieke piano uitgevoerd met afwisselende intimiteit en diepte en intensiteit. Muziek is mijn passie en ik deel mijn passie graag met jullie. Mijn liefde voor klassieke muziek begon als peuter toen mijn moeder me naar bed bracht met klassieke muziek. Van jongs af aan wist ik dat ik componist, kunstenaar en concertpianist wilde worden.https: dywelbraaf.com

  • Ivan Cirkovic

    LERAAR VIOOL

    Muziekles geven aan kinderen is iets wat mij het gevoel geeft een mens compleet te zijn. Het idee dat een kind er naar uitkijkt om les van mij te krijgen geeft mij een motivatie-boost om het beste in het kind aan muziek vaardigheden naar boven te halen. Mijn ervaring als muziekleraar in Belgrado en als leider van een strijkkwartet en als leider van het Philharmonisch jeugdorkest in Belgrado komt bij het lesgeven aan kinderen zeer goed van toepassing. ivancirkovic

  • Eddy Veldman

    LERAAR DRUM

    Eddy Veldman, is een muzikant met een grote staat van dienst. Hij staat bekend om zijn dynamische, creatieve en fantasierijke drumspel. Daarnaast is hij een uiterst gedreven professional, een rasentertainer en een inspirator voor vele andere drummers. “Veldmans werk op de drums is van hoog niveau, een mening gedeeld door de vele artiesten uit verschillende disciplines waar hij mee optreedt” (de Volkskrant). eddyveldman.com

  • Brandon Delagraentiss

    LERAAR & COACH ZANG & PERFORMANCE

    Brandon Delagraentiss is bekend bij het Nederlands deed o.a. mee aan The Voice of Holland (RTL4) en DINO (RTL5) en TINA, de musical. Brandon is een Amerikaanse acteur, zanger en entertainer. Geboren als de ‘Son of a Preacherman”, begon hij op elfjarige leeftijd het lokale kerkkoor te dirigeren. Hij studeerde af in theaterwetenschappen en doceert zang, muziek en performance. Hij coacht nu onze Wazzup Singers!

  • Martina Bergonzoni

    LERARES ZANG

    Martina Bergonzoni is een opkomende jazzzangeres/gitariste oorspronkelijk uit Italië. Ze kreeg de kans om op te treden in de Nederland voor diverse evenementen, met name in de stad Amsterdam, zoals het Grachtenfestival en werkte samen vaak met het Amsterdam Music Project.
    In 2021 won ze de eerste prijs voor de wedstrijd Music 4 The Next Generation en trad op verschillende plaatsen in Noord-Italië op, zoals "Teatro Sociale di Trento" en Teatro Ristori di Verona". Momenteel werkt ze een album.

  • Evander de Koning

    LERAAR TRACKS & BEATS

    Evander de Koning richten zich in zijn lessen en worlshops tracks&beats op het geven van inzichten, tips & tricks aan jonge producers over hoe ze hun muziek het beste kunnen produceren. Met behulp van een combinatie van open source programma's met Ableton, Logic, &Protools.

  • Jordan Roy

    LERAAR & COACH ZANG & PERFORMANCE

    Jordan deed als de zanger van popgroep Adlicious, mee aan het vierde seizoen X-factor. In 2016 nam hij solo deel aan The Voice of Holland, en met succes! Hij tourde solo met het repertoire van George Michael en deelde regelmatig het podium met artiesten als Sharon Doorson, Berget Lewis, Lisa Lois, Waylon, Ilse de Lange, Alain Clark, en Jocelyn Brown. Hij coacht nu onze Wazzup Singers! jordanroy.com

  • Shaynah

    LERARES ZANG

    Lady Shaynah is geboren in een muzikale gezin dat haar inspireerde zichzelf te uiten in teksten en melodieën. Ze heeft met grote artiesten mogen werken en produceert ook voor film en theater. Het 2e deel van haar neo-r&b trilogie: "Chapter22", kwam in mei 2022 uit. Met haar hart op de tong vertelt ze het verhaal van een jonge vrouw die zichzelf leert kennen. ladyshaynah.com

  • Matheusz Pulawski

    LERAAR PIANO

    Mateusz is een professionele (jazz) muzikant en componist, een alumnus van het Conservatorium van Amsterdam (in de richting jazzgitaar) en werkt jarenlang als gitaar- en piano- en muziek theoriedocent. Bij B! Music School werkt hij als pianodocent. mateuszpulawski.com

  • Wilmo Mauritz

    LERAAR DRUM
    vrijwilliger

    Meester Mauritz heeft in veel verschillende bands gedrumd., waaronder Tomorrow’s Child, Respect en was lid van de funk-en soulformatie Liberation of Man, waarmee hij door heel Europa tourde en wereldwijd grote hits had, zaols Bumpin’ in the Street en Love is Under Controle. Hij speelde in Max Woiski Combo en momenteel in de Surinaams Caribische formatie Combe. Hij geeft les in veel stijlen zoals Keseko, Winti, Kawina, Bossa Nova, Samba, Jazz & Fusion, Salsa, Merenque, Reggae, Gospel, Blues en ga zo maar door!

  • Shanelva

    LERARES DANS

    Shanelva is dansdocent bij We Are On The Move. Bij B! Music School geeft ze vooral les in Afro Dance. Afro Dance is gebaseerd op traditionele Afrikaanse dans. Het bestaat uit traditionele bewegingen gemixt met hedendaagse moderne dansstijlen. Bij Afro Dance horen opzwepende afrobeats, veel levendigheid en vrolijkheid!

  • Jenoah Uyleman

    ASSISTENT LERAAR PIANO

    Jenoah is muzikant, producer en DJ. Hij komt uit Amsterdam Zuidoost, met de artiestennaam MONDESIR. Hij zingt, speelt piano, saxofoon, gitaar en schrijft liedjes. “In een multicultureel stadsdeel zoals Zuidoost kom als je je deur al uitloopt, verschillende stromingen van muziek tegen. Deze muziek inspireert mij, omdat het voor ons ook staat voor de culturele cohesie waarin ik ben opgegroeid.” Mondesir

  • Lauretta Bloomer

    LERARES PIANO

    De Britse pianiste Lauretta Bloomer studeerde piano bij Yonty Solomon aan het Royal College of Music in Londen. Haar liefde voor kamermuziek bracht haar ertoe zich op dit gebied te specialiseren aan de Universiteit van Wenen. Lauretta was pianist in residentie aan de University of Fine Arts in Banff, Canada. Tijdens haar jaren in NL werkte ze met alle grote orkesten en was ze twaalf jaar repetitor van de International Opera Studio. Ze trad op op vele internationale muziekfestivals, waaronder het Ljetni Festival in Rovinj, Kroatië en het Gergiev Festival in Rotterdam. laurettabloomer.com

  • Colin Wegman

    LERAAR TRACKS & BEATS

    Colin Wegman, met de artiestennaam Audt98, is een jonge artiest die voortkomt uit de veelbelovende Nederlandse undergroundscene. Als producer kenmerkt hij zich door zijn gruizige analoge electro sound en hypnotiserende synthmelodieën. Hij maakte een opvallend debuut met releases op Discos Atónicos en United Identities. Daarnaast staat hij bekend om zijn eclectische dj-sets die over meerdere genres vloeien, met een basis in electro en techno. Met optredens op locaties zoals De School, HÖR Berlin, Clone Records, BRET en Into the Woods. Bij Tracks & Beats zit je bij Colin dus helemaal goed! Colin Wegman - Audt98

  • Natali Boghossian

    LERARES ZANG

    Natali is een veelzijdige Armeense operazangeres en recitalist geboren in Duitsland en woonachtig in Istanbul, en heeft wereldwijd opgetreden in opera's, concerten en recitals. Ze beheerst zowel mezzosopraan- als sopraan "verismo" rollen met uitzonderlijke hoge noten en kracht, en ze is bedreven in zowel zang als piano. Natali schrijft libretto's voor opera's en heeft haar eigen pasticcio-opera en muziektheaterwerken uitgevoerd. Ze heeft jarenlang als assistent-koordirigent bij een internationaal koor gewerkt. Ook heeft ze een PhD in Engelse taal- en letterkunde. Haar interculturele en literaire achtergrond inspireert haar om originele thema's en repertoires te verkennen. nataliboghossian

B! Music School heeft een ANBI-status

B! Music School is onderdeel van Stichting Dutch Gospel Arts Institute.

Fiscaal nummer: 8228.02.776